Public Health Agency of Canada

Public Health Agency of Canada

Last update: 8 February 2017

At a glance

Language: 
English
French
Evaluation date: 
February 2016
Audience: 
General public
Health-care professionals
Decision-makers
Country: 
Canada

Audience: members of the public, public health professionals, health-care practitioners, policy-makers.

The Public Health Agency of Canada is a federal government department working in collaboration with provinces and territories to promote and protect the health of Canadians through leadership, partnership, innovation and action in public health.

The agency's website includes an immunization section that organizes content by themes, such as vaccine safety, influenza and other vaccine-preventable diseases and immunization information for both health professionals and the public. It includes vaccine-preventable disease information and surveillance, immunization recommendations and schedules, scientific guidelines and publications, promotional materials, and an entire section on vaccine safety surveillance and reporting, vaccine regulation and monitoring, and commonly asked questions. The National Advisory Committee on Immunization (NACI) is an evidence-based technical advisory group that is responsible for the Canadian Immunization Guide as well as statements on newly released vaccines and updates on other vaccine or immunization topics.

The Public Health Agency of Canada is headed by the Chief Public Health Officer of Canada who reports to the Minister of Health.


Agence de la santé publique du Canada

Public cible : les membres du public, les professionnels de la santé publique, les professionnels de la santé, les responsables des politiques.

L'Agence de la santé publique du Canada est un organisme du gouvernement fédéral qui travaille en collaboration avec les provinces et les territoires afin de promouvoir et de protéger la santé des Canadiens grâce au leadership, aux partenariats, à l'innovation et aux mesures en matière de santé publique.

Le site Web de l'Agence comprend une section sur l'immunisation qui organise le contenu par thèmes, tels que la sécurité des vaccins, la grippe et d'autres maladies évitables par la vaccination et l'information sur l'immunisation pour les professionnels de la santé et le public. Il comprend des renseignements et une surveillance relativement aux maladies évitables par la vaccination, des recommandations et des calendriers en matière d'immunisation, des lignes directrices et des publications scientifiques, du matériel promotionnel et toute une section portant sur la surveillance de la sécurité des vaccins et sur la production de rapports, sur la réglementation et sur la surveillance relatives aux vaccins, ainsi que sur les questions fréquemment posées. Le Comité consultatif national de l'immunisation (CCNI) est un groupe consultatif technique fondé sur des données probantes qui est responsable du Guide canadien d'immunisation ainsi que des déclarations sur les tout derniers vaccins et sur les mises à jour portant sur d'autres vaccins ou sujets d'immunisation.

L'Agence de la santé publique du Canada est dirigée par l'administrateur en chef de la santé publique du Canada, qui relève du ministre de la Santé.